مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور 31 صفحه + doc

به صفحه دریافت مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور خوش آمدید.

امیدواریم که مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور همان چیزی باشد که نیاز دارید.

مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور در 31 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی: فنی و مهندسی

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 31

حجم فایل: 29 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور در 31 صفحه ورد قابل ویرایش

این اداره از ادارات شركت فرودگاههای كشور و تحت نظارت سازمان هواپیمایی كشوری وابسته به وازت راه و ترابری می باشد ، شركت فرودگاههای كشور شامل ادارات دیگری از جمله اداره تشریفات ، اداره تداركات و سایر ادارات مربوطه می شود .

اداره فنی و تجهیزات فرودگاههای كشور در ضلع شمالی فرودگاه مهر آباد قرار گرفته است و دارای یك محوطه جداگانه از فرودگاه می باشد .

این اداره شامل اداره جات فنی منطقه می باشد ، از جمله اداره ماشین آلات – اداره برق و قدرت ، اداره خرید ، اداره تاسیسات می باشد .

محدوده خدمات این اداره در بخش روشنایی و برق باندهای فرودگاههای كشور می باشد كه توسط اداره برق كه دارای ترانس ها و ژنراتورهای بسیار بزرگ می باشد و تكنسین ها و مهندسین مربوط در آن مشغول به كار می باشند .

در اداره ماشین آلات تعمیر و سرویس و نگهداری ماشیم ها و اتومبیل ها و تمامی قطعات مكانیكی مورد استفاده در فرودگاهها و اتومبیل های تحت اختیار شركت فرودگاهها ، سازمان هواپیمایی كشوری پلیس فرودگاه و كامیونت های حمل و لیفتراك و ماشینهای مخصوص خط كشی باندها در این مكان صورت می گیرد .

این اداره شامل قسمت های مختلفی می باشد از جمله كارگاه اتومبیل های بنزینی – كارگاه دیزل – كارگاه برق خودرو – كارگاه صافكاری – كارگاه نقاشی – كارگاه پنچر گیری و كارگاه تعویض روغن و كارگاه تراشكاری می باشد .

این محوطه در یك سوله در حدود 1500 متر در اختیار دارد كه دفاتر مسئولان نیز در همین قسمت می باشد . مسئول اداره ماشین آلات آقای مصطفوی است كه مسئول كار آموزی اینجانب نیز بوده است . در قسمت دیگر از اداره ماشین آلات انبار وجود دارد كه قطعات مورد نیاز كارگاههای موجود در اداره را تامین می كند .

هر یك از كارگاههای نامبرده شده در قسمت قبل دارای چند تكنسین و كارگر فنی و یك مسئول بوده اند ، كه اینجانب در كارگاه اتومبیل های بنزینی بنابر صلاحدید سرپرست كاآموزی مشغول بوده ام .

در این كارگاه اتومبیل های سواری از جمله پیكان ، پژو – رنو- پاترول – وانت مزدا –و دیگر اتومبیل های دولتی مربوط برای تعمیر و عیب یابی و سرویس مراجعه می كردند و رسیدگی می شدند .

مهمترین كارهای صورت گرفته كه توسط اینجانب در كنار تكنسین های این بخش كه بر روی این اتومبیل ها صورت می گرفته بدین صور بود :

تنظیم موتور – تنظیم دلكو – تنظیم كاربراتور – تشخیص عیوب – تعویض لنت های جلو و عقب – تعویض قطعات معیوب – تنظیم و رگلاژ ترمز و كلاچ- تعویض قطعات رادیاتور از جمله عیب آب – ترموستات و اتصالات .

بازدید سطح روغن ترمز و كلاچ – بازدید باتری – و در نهایت تائید عیوب برای انجام تعمیرات در خارج از اداره این كارگاه دارای 5 نفر كارگر فنی می باشد كه همگی در استخدام اداره می باشند و ساعات كاری از 7 صبح تا 5/3 عصر می باشد .

مقدمه

بعد از گذراندن دوره كارآموزی برای پروژه كارآموزی آنچه را كه اینحانب لازم می دانستم تا به رشته تحریر در آورم كه مورد توجه و تائید استاد كارآموزی اینجانب قرار بگیرد .
تعمیر و نگهداری

سرویس و مراقبت منظم از موتور اتومبیل علاوه بر آن كه عمر موتور را افزایش می دهد از هزینه اضافی و كاهش قیمت اتومبیل نیز به طور محسوسی جلوگیری می نماید

آب بندی موتور : راه اندازی و استفاده ملایم از اتومبیل نو یا یك موتور تازه تعمیر را آب بندی موتور می گویند . و تا 800 كیلومتر اول بایستی كم و متناسب با دنده مورد لزوم و با احتیاط رانندگی نمود و نباید به موتور فشار آورد تا قطعات جدید و متحرك به تدریج سائیده و جا افتاده و اصطلاحاً «آب بندی » می گردد . در هر موتور نو سطوح كاری یا تماس قطعات با یكدیگر دارای لقی یا خلاصی فوق العاده كم بوده و باید آب بندی شوند تا از گریپاژ كردن احتمالی آنها جلوگیری شود . هنگامی كه یك موتور نو یا تازه تعمیر روشن می گردد ذرات بسیار ریز فلز از سطوح متحرك و كاری تراشیده شده و توسط روغن جمع آوری می گردد . برای خارج كردن این ذرات از موتور اغلب توصیه می شود كه روغن موتور پس از طی 800 كیلومتر اول و پس از آن هر 5000 كیلومتر تعویض گردد .(برای اتومبیل پیكان 2000 كیلومتر توصیه می شود ) . همیشه روغن را هنگامی كه موتورداغ است تعویض نمایید ، زیرا روغن گرم راحت تخلیه شده و تمامی ذرات خارجی موجود در ان تخلیه می شوند . در طول مدت آب بندی موتور ، سرعت اتومبیل بایستی پایین نگه داشته شود و از سرعت زیاد و شتاب گیری ناگهانی خودداری نمود . دستورات لازمه در این مورد در كتابچه راهنمای اتومبیل درج شده است .

مطلب مفید دیگر:  طراحی، ساخت و نصب بویلر های صنعتی به همراه فایل پاورپوینت جهت ارائه 85 صفحه + docx

شمع اتومبیل :

اكثر كارخانه های سازنده توصیه می كنند كه هر 15000 كیلومتر یكبار شمع باز شده و سرویس گردد و اما عاقلانه آن است هر 5000 كیلومتر شمعها را باز كرده و پس از تمیز كردن مجدداً نصب گردد .

شمع جدید و امروزی معمولاً یك تكه بوده و بد رفتاری و یا بی دقتی در موقع باز كردن یا تنظیم دهانه آن احتمال دارد به چینی (یا عایق سرامیك) صدمه وارد سازد .

برای باز كردن شمع فقط از آچار شمع استفاده كنید . قبل از باز كردن اطمینان حاصل كنید كه آچار كاملاً جا افتاده است . قبل از بستن كاملاً آن را تمیز كنید و دهانه شمع را با فیلر میزان كنید و دندانه های آن را مقداری روغنكاری كنید هرگز شمع را سفت نبندید . در موتورهایی كه از آلیاژ سبك مثل آلومینیوم ساخته شده اند سفت كردنن بیش از حد ممكن است به رزوه های بدنه صدمه وارد كرده و تعمیر و هزینه سنگین به بار اورد .

تمیز كردن شمع :

1- برای جلوگیری از ورود چرك و غیره به موتور كه می تواند موجب صدمه شود اطراف شمع را با یك برس نرم تمیز كنید .

2- با استفاده از آچار شمع كه كاملاً شمع را گرفته باشد آن را باز نمائید ‌،دقت كنید به عایق شمع صدمه ای وارد نشود .

3- شمع روغن زده یا چرب را با نفت سفید تمیز نموده و سپس توسط تعمیرگاه و با وسیله مخصوص تمیز گردد.

4- قبل از فیلر گیری شمع الكترود منفی را با وسیله مخصوص تمیز گردد .

5- بوسیله یك سوهان ریز نا صافی سطوح جرقه الكترودهای مثبت و منفی را تمیز كنید .

6- الكترود منفی را به آرامی برگردانید تا اینكه دهانه شمع به اندازه تیغه فیلر مورد نظر برسد .

تشخیص معایب شمع :

1- شمع سالم : دارای نوك عایق تمیز و برنگ قهوهای روشن بوده و روغن یا دوده نزده و الكترودها نیز خورده نشده اند .

2- شمع روغن زده : روغن زدن شمع می تواند نشانه فروسدودگی رینگ پیستون و یا كاسه نمد سوپاپ ها باشد ، از شمع گرمتر یعنی با ارزش حرارتی بیشتر استفاده كنید .

3- شمع دوده زده : علامت قوی بودن مخلوط بنزین و هوا (یعنی مقدار بنزین بیشترز از نسبت اختلاط )بوده و علت آن نامیزان بودن كاربراتور و یا استفاده از ساسات میباشد.

4- عایق خال زده : نشانه احتراق زودرس و یا ضعیف بودن مخلوط بنزین و هوا می باشد كه سبب داغ كردن شمع می گردد شمع را بررسی نمائید كه از نظر تحمل حرارت مناسب موتور مورد نظر باشد .

5- الكترود ذوب شده : داغ كردن مداوم موتور سبب ذوب شدن شدید الكترودها گردیده است و باید تعویض گردد .

6- لق زدن شمع : داغ كردن شدید موتور رزوه های شمع را صدمه زده است . رزوه های جای شمع در سر سیلندر را تمیز نموده و شمع جدید را نصب كنید .

شمع رسوب گرفته (درجه یك) : علت آن غفلت در سرویس به موقع شمع می باشد .

شمع رسوب گرفته (درجه 2) : رسوب پودر مانند سطح عایق و الكترودها را می پوشاند و با اینكه ضرورتی ندارد باید تمیز شده و از تجمع جلوگیری كرد .

شمع رسوب گرفته (درجه 3) : استفاده مداوم از شمع رسوب پودری بر روی آن نشسته باعث می شود كه بر اثر احتراق موتور به تدریج این رسوب ذوب شده و به صورت لعاب دهانه شمع را بپوشاند . غالباً چینی شمعی باعث خاموش شدن موتور می شود .

شمع رسوب گرفته (درجه 4) : این شمع مرحله وخیم از شرایط رسوب پودری و یا پوشش لعاب می باشد ، باید تعویض گردد .

شمع رسوب گرفته (درجه 5) : این آخرین مرحله و بدترین وضعیت یك شمع رسوب گرفته می باشد ، رسوب به صورت توده جداناپذیر و آمیخته درآمده است .

شمع خورده شده : اگر شمع ها حدود 15000 كیلومتر كاركرده باشند باید تعویض گردند در موارد دیگر هر یك از شمع ها كه چینی وضعی در می آید باید تعویض گردد .

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
تحقیق بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور;پژوهش بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور;مقاله بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور;دانلود تحقیق بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور;بررسی اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور;اداره فنی ;تجهیزات شركت; فرودگاههای كشور

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *