مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار 29 صفحه + docx

به صفحه دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار خوش آمدید.

امیدواریم که مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار همان چیزی باشد که نیاز دارید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 29

حجم فایل: 110 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

مقدمه

2-1- مفهوم تقاضای نیروی کار……………………………………………………13

2-2- مروری بر تئوری‏های تقاضای عامل کار…………………………………..15

2-2-1- تئوری‏های ایستای تقاضای عامل کار…………………………………….15

2-2-2- تئوری‏های پویای تقاضای عامل کار……………………………………..22

2-3- مروری بر تئوری‏های حاکم بر بازار کار زنان…………………………….25

2-3-1- رویکرد نئوکلاسیک………………………………………………………26

2-3-2- مدل تراکم جمعیت یا ازدحام جمعیت…………………………………….28

2-3-3- نظریه رویکرد سرمایه انسانی…………………………………………..32

2-3-4- مدل تقسیم مشاغل در بازار کار داخلی………………………………….35

2-3-5- مدل بازار کار دوگانه…………………………………………………….37

2-3-6- انتخاب منطقی و عوامل غیرتبعیض‏آمیز………………………………..38

2-4- فرصت‏ها و چالش‏های جهانی‏شدن………………………………………….41

2-4-1- اشتغال و جهانی‏شدن……………………………………………………..41

2-4-2- جهانی‏شدن و اشتغال زنان……………………………………………….44

2-5- نتیجه‏گیری…………………………………………………………………..45

مقدمه

با توجه به افزایش سطح سواد زنان در دهه‏های اخیر و سهم قابل توجه آ‏ن‏ها در نیروی كار لازم ‏است راه‏های افزایش اشتغال و استفاده بهینه از آن‏ها مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به نقش دوگانه زنان در خانه و بازار كار و ضرورت تعادل بخشیدن به این دو وظیفه، موشكافی مسئله ذكر شده نیاز به دقت بیشتر و در نظر گرفتن جوانب مختلف كار دارد.

امروزه به‏كارگیری نیروی كار زنان جایگاه خاصی در مسائل اقتصادی و به‏ویژه رشد و توسعه اقتصادی دارد. شناخت راه‏های افزایش اشتغال نیروی انسانی زنان در برنامه‏ریزی و سیاست‏گذاری اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است، به‏طوری كه در متون و ادبیات اقتصادی در دهه‏های اخیر، توسعه نیروی انسانی و ارتقائ سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفته ‏است.

استفاده ازنیروی انسانی زنان یك نقش دوگانه در برنامه ریزی اقتصادی دارد. از طرفی به عنوان عامل توسعه و از طرف دیگر به عنوان هدف توسعه به آن پرداخته می‏شود. نیروی انسانی كانون توجه در تئوری‏های توسعه است، به‏خصوص در طول دهه‏های اخیر و مزیت نسبی كشورها به‏وسیله توجه به نیروی انسانی و به‏ویژه نیروی انسانی انكار ناپذیر زنان، كه در كنار سایر عوامل تولید، كارایی تولید و در نتیجه شكوفایی و توسعه اقتصادی را در پی دارد.

مطلب مفید دیگر:  مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران دسته اقتصاد

به این منظور، دراین فصل به ارائه مبانی نظری عوامل موثر بر تقاضای نیروی كار به طور عام و تقاضای نیروی كار زنان به طور خاص پرداخته می‏شود. در این ارتباط، ابتدا به بررسی الگوهای ایستا و پویای تقاضای عامل كار كه نیروی كار را به‏صورت همگن در نظر می‏گیرد، می‏پردازیم و سپس در قالب الگوی نظری ارائه شده توسط ون رنن و صندوق بین المللی پول، ناهمگنی نیروی كار به لحاظ جنسیت را در نظر می‏گیریم وتابع تقاضای نیروی كار زنان را استخراج می‏كنیم. در ادامه بحث، به منظور بررسی علل مختلف فرصت‏های نابرابر اشتغال برای زنان و مردان به بررسی تئوری‏های جنسیتی بازار كار می‏پردازیم.

2-1- مفهوم تقاضای نیروی كار

تقاضای نیروی كار به رابطه بین نرخ دستمزد (كه از نظر كارفرما هزینه استفاده از نیروی كار محسوب می شود‏) و مقدار نیروی كاری كه كارفرما مایل به به‏كارگیری آن است اطلاق می‏گردد. مشخصاً منحنی تقاضای نیروی كار نشان دهنده حداكثر مقدار نیروی كاری است كه كارفرما تمایل دارد در هر نرخ مزد معینی و در یك دوره زمانی معین به استخدام آن بپردازد (‏به شرط آن كه سایر عوامل ثابت بماند). به عبارت دیگر، تقاضای نیروی كار نشان‏‎دهنده حداكثر دستمزدی است كه كارفرما تمایل دارد برای مقدار مشخصی از نیروی كار در دوره زمانی معین پرداخت كند.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار;پیشینه تحقیق اشتغال زنان در بازار;مبانی نظری اشتغال زنان در بازار;مبانی نظری;پیشینه تحقیق;اشتغال زنان در بازار

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *