دانلود تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص 46 صفحه + zip

به صفحه دریافت دانلود تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص خوش آمدید.

امیدواریم که دانلود تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص همان چیزی باشد که نیاز دارید.

دانلود سیاستهای آموزشی 46 ص تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص مقاله سیاستهای آموزشی 46 ص سیاستهای آموزشی 46 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 46

حجم فایل: 58 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 46 صفحه

سیاستهای آموزشی از جمله مهمترین سیاستهای آموزشی مراكز آموزش استثنایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 1- آموزش كودكان استثنایی از سنین آغازین كودكی 2- ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به خانواده های برخوردار از كودك معلول 3- ارائه تمرینات منسجم جسمی و ذهنی به كودكان استثنایی 4- طراحی و اجرای برنامه های آموزش استثنایی فردی 5- ارائه آموزش اجباری پیش دبستانی به كودكان استثنایی اصول و اهداف آموزشی هدف از آموزش استثنایی تعلیم و تربیت كودكان 4 تا 18 ساله ای است كه به دلیل شرایط خاص جسمی ، روحی ، روانی ، اجتماعی و بهداشتی شان نمی توانند از نظام آموزش عادی بهره برند.
یكی از اصول اساسی آموزش استثنایی این است كه افرادی كه نیاز به آموزش استثنایی دارند تا حد امكان از محیط اجتماعی و طبیعی شان جدا نگردند .
از این رو ، اقداماتی انجام شده تا این كودكان در مدارس عادی تعلیم ببینند یا به عكس در مدارس عادی امكانات آموزش استثنایی برای چنین كودكانی فراهم آید تا این كودكان بتوانند در كنار همسالان خود از فرصتهای آموزشی و اجتماعی فراهم شده بهره گیرند.
مؤسسات آموزش استثنایی این كلاس ها در كنار مدارس ابتدایی عادی برای دانش آموزان ناشنوا ، نابینا و عقب افتاده ذهنی ایجاد می شوند .
طبق آمار بدست آمده در سال تحصیلی 92-1991، 159849 دانش آموز در 873 مدرسه ویژه با 8574 معلم تعلیم دیدند .
در همین مدت 1813 دوره خاص و 813 درس آموزش خاص نیز وجود داشت .
در این دوره های بالغ بر 227789 دانش آموز حضور داشتند.
این مدارس ، با هدف آموزش معلولان جسمی و روحی و نیز افراد داری استعداد بالا برای قادر ساختن آنها در تبدیل شدن به اعضای مفید جامعه و دست یافتن به یك شغل ، تأسیس شده اند .
در این مدارس كه كلاسهای روزانه و مسكن و غذا را برای دانش آموزان فراهم می كند ، تحصیل به صورت رایگان است .
طبق آمار بدست آمده در سال تحصیلی 92-1991، بالغ بر 952382 دانش آموز در گروه سی تا 18 سال كه آموزش خاصی نیاز داشتند ، 17574 نفر در مدارس خاص و 5084 نفر در مدارس عادی جای گرفتند كه در اینصورت آنها توانستند با سایر كودكان ادغام شوند .
این مدارس نیز خود به گروه های اصلی ذیل تقسیم می شوند : ـ مدارس نابینایان این مدارس فرصت های آموزش را برای كودكانی كه درجه بینایی آنها كمتر از10/1 در هر دو چشم است و نیز برای كسانیكه درجه بینایی آنها به صورتی جدی معیوب است ( ببین 30/1 و 10 /1 )فراهم می آورد.
مدت تحصیل در مدارس ابتدایی 6 سال است .
بعضی از این مؤسسات مدارس متوسطه نیز دارند .
ـ مدارس ناشنوایان این مدارس فرصت های آموزشی مناسب را برای كودكانی كه علی رغم همه اقدامات انجام شده كاهش بیشتر از70 دسی بل در میزان شنوایی خود داشته اند و بعنوان بسیار ناشنوا طبقه بندی می شوند و نیز برای كودكانی كه كاهش حد شنوایی آنها بین 25 الی70 دسی بل بوده و به صورت افراد سنگین گوش طبقه بندی می شوند، فراهم می آورد .
مدت تحصیل در مدارس بخش ابتدایی6 سال می باشد.
بعضی از این مراكز ، مدارس دوره متوسطه و كودكستان نیز دارند .
ـ مدارس معلولان اورتوپدیكال این مدارس فرصت های آموزشی را برای كودكانی كه با وجود اقدامات انجام شده ، به دلیل نقص عضو قادر به دنبال كردن یك دوره

مطلب مفید دیگر:  دانلود تحقیق کیفیت زندگی شغلی 18 ص.DOC 21 صفحه + zip

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” دانلود تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – دانلود تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
دانلود سیاستهای آموزشی 46 ص;تحقیق سیاستهای آموزشی 46 ص;مقاله سیاستهای آموزشی 46 ص;سیاستهای آموزشی 46 ص

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *