دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص 23 صفحه + zip

به صفحه دریافت دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص خوش آمدید.

امیدواریم که دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص همان چیزی باشد که نیاز دارید.

دانلود دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص مقاله دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 23

حجم فایل: 1.592 مگا بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 23 صفحه

دانستنیها درباره سیستم تعلیق بوشها(‌Bushes ): بوشها قطعاتی هستند اکثرا از جنس لاستیک طبیعی که برای اتصال بین قطعات متحرک سیستم تعلیق به یکدیگر استفاده می شوند .
هدف استفاده از بوشها حذف سر و صدا (Noise )در حین حرکت، حذف لرزشها وتحملمقداری از ضرباتوارده به جهت خاصیت الاستیکی می باشد .
بوشهای لاستیکی مقاومت خوبی در برابر کشش داشته ، همچنین در دماهایپایین ، بسیار مقاوم می باشند.
اما در مکانهاییکهبدلیل سرعت حرکت ، دما بالاست، زود سخت شده و دچار ترکیدگی و شکست می شوند ، در چنین مواردی بهتر است از بوشهای ساخته شده از اورتان ( Urethane ) که مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند ،استفاده شود، البته این نوع بوشها انعطاف پذیری نوع لاستیکی را دارا نبوده و نرمی خودرو و هندلینگآن را تا حدیتحت تاثیر قرار می دهند .
بوشها در مواردی بعنوان محور(‌ Pivot )عمل می نمایند، بدین صورت که دو قسمت فلزی بوسیله یک بوش استوانه ای مانند شکل زیر به یکدیگر متصل شده و در نتیجه حرکتی مانند حرکات مفاصل بدن انسان حاصل می گردد و حرکت سیستم تعلیق با وجود اتصال به شاسی، با منتقل نمودن کمترین ضربه امکان پذیر می گردد .
طَبَق(‌Control Arm) : قطعه ای است فلزی که در دو سر دارای بوشهای محوری ( مانند آرنج یا زانوی انسان عمل می کند ) می باشد که از یک سمت به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد .
در برخی موارد طبق ها به شکل حرف A می باشند یعنی در سمتی که به شاسی متصل می شوند دارای دو محور هستند که در این صورت آنها را جناغی ( Wish Bone ) و یا A-Arm می نامند ، اما در مواردی کهبه صورت یکپارچه باشند، همان نام طَبَق (Control Arm )به آنها اطلاق می گردد .
طَبَق ها بر حسب نوع سیستم تعلیق در هر دو محور جلو و عقب قابل استفاده بوده و باز هم بر حسب نوع سیستم تعلیق ممکن است یک خودروبدون طَبَق، با یک طَبَق در هر چرخ یا با دوطَبَق در هر چرخ ، طراحی شود .
محل قرار گیری طَبَق ها ممکن است در نیمه بالا و یا نیمه پایین متعلقات چرخ باشد ؛ که در صورتیکه در قسمت بالا قرار داشته باشد به آن طَبَق بالا و در صورتیکه در قسمت پایین واقع شده باشد به آن طَبَق پایین گفته می شود .
طَبَق پایین در محور جلوی اکثر خودروهای امروزی دیده می شود ، اما استفاده از طَبَق بالا با گسترش سیستم فنر و کمک فنر یکپارچه ( Strut ) رو به کاهش است .
سیبک(‌Ball Joint) : سیبک همانگونه که از نامش پیداست از یک گوی فلزی دسته دار تشگیل شده که درون یک محفظه کرویاز جنس فولاد سخت شده قرار گرفته و اطرافش با بوشهای لاستیکی پوشیده شده.
سیبکبعنوان محور چرخشی ، چرخها را به نحوی به سیستم تعلیق متصل می نماید که قابلیت چرخش در زمان پیچاندن فرمان ، همزمان با بالا و پایین رفتن چرخها در دست اندازها( حرکت سیستم تعلیق ) وجود داشته باشد ، دقیقا بمانند آنچه در محل اتصال پای انسانبه لگن وجود دارد .
سیبکهاکهقا

مطلب مفید دیگر:  دانلود تحقیق فرایندی برای تصفیه مس در حالت جامد 25 ص 25 صفحه + zip

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
دانلود دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص;تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص;مقاله دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص;دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *