تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS 41 صفحه + doc

به صفحه دریافت تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS خوش آمدید.

امیدواریم که تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS همان چیزی باشد که نیاز دارید.

تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 41

حجم فایل: 195 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

تهیه مدل کسب و کار برای سیستم( MIS )

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه صفحه4
مدل کسب و کار چیست5صفحه

تعریف مدل کسب و کار6صفحه
MIS تعریف صفحه7
MIS تلاش های اخیر در زمینه صفحه7

MIS یک از منابع سازمان صفحه7
سیستم های اطلاعات مدیریت صفحه 8
ددئ سیستم های اطلاعات مدیریتMIS صفحه 8
اطل مدیریت سیستم های اطلاعاتی (MIS) چیست صفحه 9
کاربرد سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی صفحه 9
MISیک مدل صفحه 10
سیستم های اطلاعات وظیفه ای صفحه11
MIS چشم اندازی از صفحه 12

12 MIS حل مشکل و

13 MIS زیر سیستم های

مفاهیم نوین سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت پیشرفته15
سیستم های اطلاعاتی مدیریت(MIS) 16
توضیحاتی دیگر در مورد سیستم های اطلاعات مدیریت MIS18
سیر تاریخی…19
هدف سیستمهای اطلاعاتی مدیریت19
اجزای MIS19
زیرمجموعه های سیستم MIS19
تاثیر تغییرات سیستم اطلاعات مدیریت20
اجرای MIS کاربرپسند21
بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت23
روش‌ جدید برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت25
مراحل‌ اجرایی25
معیارها و ضوابط انتخاب‌ روش‌ برنامه‌ریزی27
مدل‌ ارزیابی‌ روشها27
نتیجه گیری28
منابع

مقدمه :

چیزی كه در دنیای تجارت امروز اهمیت كمتری به آن داده می‌شود، مدل كسب و كار و یا همان Business Model است.

Business Model می ‌تواند نقش الگو و خط‌كش را در هر تجارتی بازی كند.

یك Business Model خوب كه معمولا از یك پاراگراف هم بیشتر نمی‌شود، مدل كسب درآمد و چگونگی دستیابی به آن را مشخص می‌كند.

بدیهی است كه اگر در روز نخست تصویر درستی از Business Model خود نداشته باشیم، خیلی سریع از مسیر واقعی و اصلی خود دور شویم.

تصمیم گیری شده است تا در راستای ارتقاء جایگاه Business Model و بالا بردن اهمیت آن در تجارت و نحوه گسترش آن خصوصا در كشور عزیزمان ایران بكوشیم.

مدل­هایِ کسب و کارِ شرکت‌ها یکی از عوامل اصلی در میزان موفقیت عملکرد آنها است. این مدل‌ها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکت‌ها پاسخ می‌دهند: کدام فعالیت­ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟

پاسخ صحیح به این پرسش­ها منجر به عملکرد مناسب شرکت‌ها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می‌­آورد.

با توجه به تنوع مدل‌هایِ کسب و کار و ویژگی­های هر یک، پاسخ­های بی‌شماری برای سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراین بیان تمام مدل­ها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تأثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب وکار مناسب را تسهیل می‌نماید.

مدل کسب و کار چیست؟

یکی از مفاهیم پایه ای و بسیار مهم در هر کسب و کاری، به ویژه در کسب و کارهای مبتنی بروب و نرم افزاری مدل کسب و کار یا Business Model است. به زبان ساده، این مفهوم بیان می کند که چگونه می خواهید از کسب و کارتان پول در بیاورید.

شاید برخی بگویند “این که واضح است؟ ” اما همیشه اینگونه نیست وبه ویژه در کسب وکارهای اینترنتی و نرم افزاری راههای بسیاری برای در آوردن پول وجود دارد.

برای نمونه در صنعت نرم افزار های آزاد و باز متن (Open Source) در حدود بیست مدل کسب و کار ساده و مرکب وجود دارد. مدل کسب و کار شرکت کانونیکال (سازنده توزیع لینوکس اوبونتو) تا مدت ها مشخص نبود و هنوز هم کاملا مشخص نیست. این مساله آنچنان اهمیت دارد که سال گذشته انتشارات دانشکده بازرگانی هاروارد (Harvard Business School) -بزرگترین و معروف ترین دانشکده کسب و کار دنیا- کتابی به نام “مدل های کسب و کار باز” (Open Business Models) منتشر نمود.

بیان ها و تعاریف بسیاری برای این مفهوم وجود دارد. اما یکی را که در دانشنامه آزاد ویکی پدیا وجود دارد، می آوریم: ” مدل کسب و کار ابزاری مفهومی است که شامل مجموعه بزرگی از عناصر و روابط بین آنهاست که منطق تجاری یک شرکت را بیان می کند. توصیف است از ارزشی که یک شرکت به یک یا چندین بخش از مشتریان ارایه می کند و توصیف معماری شرکت و شبکه ای از شرکای آن شرکت است برای خلق، بازاریابی و تحویل سرمایه این ارزش و ارتباط بصورتیکه جریان درآمدی سود زا و ثابت به وجود آورد. “

یک مدل کسب و کار ( که البته گاهی اوقات از آن به نقشه یا طرح کسب و کار یاد می شود) ابزاری است که سازمان و بنگاه تجاری به وسیله آن می تواند درآمد و سود به دست آورد.
مدل کسب و کار در واقع خلاصه ای از روشی است که شرکت قصد دارد به مشتریان خود خدمات ارائه دهد و شامل برنامه ریزی در دو مرحله استراتژی (اینکه سازمان قصد دارد چه کاری انجام دهد) و پیاده سازی (اینکه سازمان چگونه طرح و برنامه خود را انجام خواهد داد) است.
در واقع مدل کسب و کار تشریح می کند که یک بنگاه تجاری چگونه:

  • مشتری خود را انتخاب کند.
  • محصولات و تفاوت های قابل ارائه را معرفی کند.
  • برای مشتری منافع ایجاد کند.
  • مشتری را پیدا و حفظ کند.
  • وارد بازار شود (راهبردهای تبلیغی و راهبردهای توزیع)
  • اهداف آینده را معرفی نماید.
  • منابع سازمان را هماهنگ سازد.
  • سود به دست آورد.
مطلب مفید دیگر:  بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده

اگر از تعریف گذر کنیم، مدل کسب و کار دو کار اصلی انجام می دهد: ارزش می آفریند و سهم بدست آمده از آن ارزش را جمع آوری می کند.

تعریف مدل کسب و کار

تعریف مدل کسب و کار، غالباً با دشواری همراه است زیرا در زمینه‌های متفاوت کسب و کار، معانی متفاوتی از آن برداشت می‌شود. این نقیصه در تعریف مدل‌های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه‌ها احساس می‌شود. در این باره تحقیقات و فعالیت‌های آکادمیک و قابل اتکاء اندکی انجام شده است.

یک متد انجام کسب و کار است به نحوی که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقای خود را تضمین نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد کند.

Business Model مشخص می‌ کند که یک شرکت چگونه می‌تواند پول به دست بیاورد و به این منظور مشخص می‌کند، این شرکت در زنجیره ارزش در کجا قرار دارد. (مایكل راپا)

تعاریف متعددی از مدل‌های کسب و کار شده است. برخی از تعاریف، بیان کننده اهدافی هستند که یک مدل کسب و کار دنبال می‌کند. برخی دیگر بر اجزای اصلی مدل‌های کسب و کار و شاید به نوعی بر ارتباطات درونی این اجزاء، متمرکز شده‌اند.

نتیجه گیری

همانطور كه دیدیم سیستم های اطلاعات مدیریت رامی توان ازدو دید اخض واعم دید. ازدید احض سیستم اطلاعات مدیریت فقط همان سیستم اطلاعات است كه درخدمت مدیریت است ولی درمعنی اعم، به كاربرد رایانه و سیستم های اطلاعاتی درتجارت وتوسعه موسسات می پردازد. درطول مقاله مشخص شد كه سیستم اطلاعات مدیریت فضای حل مساله بیشتری رانسبت به دیگركاربردها اشغال می كند پشتیبانی آن از بسیار كم تابسیار زیاد درتغییر باشد ومسائلی كه پشتیبانی می كند می تواند به دوصورت ساختاری یانیمه ساختاری باشد. لیكن بشر متوجه پشتیبانی نیازهای اطلاعات كلی درسازمان تانیازهای فردی است. پشتیبانی كه توسط سیستم پشتیبانی تصمیم فراهم می شود مشابه سیستم اطلاعات مدیریت می تواند ازبسیاركم تابسیار زیاد درتغییر باشد. تنها درمسائل نیمه ساختاری به طورویژه كارمی كند. خصوصیتی كه آن را از سیستم اطلاعات مدیریت متمایزمی سازد شیوه ای است كه درآن پشتیبانی نزدیكتری ازشخص مدیران انجام می شود. كاربردهایی سیستم اتوماسیون اداری با شخص مدیران انطباق یافته وبه بهترین شكل برای مسائل باساختار كم كه ارتباطات غیررسمی فراوان است-وفق می یابد. باوجود آنكه سیستم اتوماسیون اداری اطلاعات حل مساله رادراختیار قرارمی دهد، تصمیم درمورد نحوه بكارگیری آن به مدیران محول می شود.
گسترش سیستم های اطلاعاتی باعث می شود كه از ماهیت بروكراتیك مدیریت دولتی كاسته شده وبه سمت وسوی اینفوكراسی گام بردارد. برخی از صاحبنظران براین باورند كه با تصمیم فن‌آوری اطلاعات،‌مبانی دموكراسی درمدیریت دولتی تضعیف می شود زیرا ماهیت فن‌آوری اطلاعاتی بیش از آنكه جهت گیری دومكراتیك داشته باشد، گرایشهای تكنوكراتیك دارد. ازسوی دیگر عده ای براین باورند كه به كمك فن‌آوری اطلاعات ارزشهای دموكراتیك مانند تكثرگرایی، آزادی بیان،… تقویت خواهد شد. درجهان ارتباطات ، كنترل مستقیم جای خود رابه ابزارهای غیرمستقیم مانند استانداردسازی، آموزش وپرورش می‌دهد. اطلاعات مبنای قدرت است وانحصار قدرت از هرنوعش كه باشد دربلندمدت تبعات منفی خود رانمایان می سازد، هم به جامعه زیان می رساند وهم كل حاكمیت رازیرسؤال می ببرد.

پس برای این مهارانحصار باید به نوعی اخلاقیات معتقد بود مدیریت باید دربهره گیری از مظاهر جدید فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی باید الزامات اخلاقی چون:

1- بهبودكیفیت خدمات دستگاههای حكومتی؛

2- اطمینان ازمحرمانه بودن اطلاعات مردم ؛و 3-دوطرفه بودن جریان اطلاعات میان مردم وحكومت، را رعایت كند.

منابع

سایت علمی دانشجویان ایران

مرکزمطالعات مدیریت و بهره وری ایران

کتاب MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS 8/E 2001
Raymond McLeod Jr. and George Schell

سایت علمی تخصصی مهندسی مدیریت اجرایی

سایت مدیریت داکفا

مجله الکترونیکی ” مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران “

سایت www.google .com

  1. Kennrth C. Laudon & Jane P. Laudon/ Systems NewتManagement InformationApproaches to Organization & Technology/Prentice-Hall 1998.
  2. Steven Alter/Information System A ManagmentPerspective/Benjamin-Cummings 1996.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
تهیه مدل کسب و کار برای سیستم MIS

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *